Canon Digital IXUS Digital IXUS 850 IS zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon Digital IXUS Digital IXUS 850 IS zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Wijn 03-07-2008

Geen degelijk product. Dure service's. Weinig garantie. Niet, Niet doen !Ander merk kiezen.

Technische uitvoering zeer fragiel. En kwetsbaar. Nu na 1 1/2 jaar in bezit al defect. Klepje accu wordt gesloten en drukt op 1 mm plastic haakje voor digi kaart. Breekt gewoon af door slijtage . Vervolgens trekt de lens niet meer in.En fotografeert niet meer. Jawel, garantie weg na 1 jaar. En reparatie minimaal ook bij niet repareren minimaal E60.- incl btw en verzenden. Of meer.

Het lijkt meer op verdienen aan reparatie of nieuwe camera's. Weggooi produkten. Een gewone fotofilm camera gaat jaren mee. Deze types dus niet. Mogelijk is een ander merk beter. Ik nooit geen canon meer. Beetje te duur voor.

Wim de Zwijger 25-10-2007

Maand mee in de tropen rondgelopen en geen enkel probleem mee gehad. Uitstekende camera, vooral goede kwaliteit foto's bij weinig licht.

Erik Leusden 02-09-2007

Sinds maart in bezit en ben uitermate te spreken over deze 850IS.

Lekker compact (en daardoor altijd op zak), snel gereed, zuinig met de accu (wel altijd een reserve mee voor het geval dat), groothoek en natuurlijk bovenal prima foto's, niet in de laatste plaats door de IS.

Van de auto-stand moet ik zeggen dat met name bij veel zon gauw fletse blauwe luchten ontstaan, derhalve vaak in de manual-stand op -1/3 en met vivid colors aan).
Als je de camera een beetje hebt leren kennen kun je nagenoeg iedere situatie aan.

Sydney1980 14-06-2007

Lang getwijfeld tussen de 800 IS en de 850 IS. Fotokwaliteit van de 800 schijnt beter te zijn, maar de groothoeklens vond ik een pluspunt omdat een groothoek vaker van pas komt dan zoom. Uiteindelijk dus toch voor de 850 gekozen en ik ben er heel blij mee! Ja, de hoeken vervormen in de groothoekstand, maar dat zie je eigenlijk alleen bij foto's met veel detail in de hoeken. IS werkt geweldig goed, ik zou niet meer zonder willen want de foto's mislukken nooit: goede belichting, haarscherp, mooie kleuren. Auto-stand werkt perfect, de manuele instellingen zijn zelden een verbetering. Ik vind alleen dat hij te snel flitst, en dat is helemaal niet nodig met IS, dus de flitser zet ik handmatig uit. Al met al de beste digitale compactcamera die ik ooit gehad heb - alleen het klepje voor de USB-poort hadden ze wel iets steviger mogen maken, dat ziet er echt goedkoop uit.

edwin59 07-06-2007

De canon ixus 850 IS is in mijn ogen een supercamera! haarscherpe foto`s, absoluut geen spijt van, echt een aanrader. Wat mij opviel dat de prijsverschillen tussen verschillende winkels op kunnen lopen. De moeite waard om even rond te kijken dus, de fotospeciaalzaak was goedkoper dan de grote ketens. Ook de films die je kan maken zijn van goede kwaliteit.

eddy belgie 04-06-2007

telkens je een foto gaat trekken en de drukknop half ingedrukt houd steld hij zich scherp en kan de foto genomen worden. Hierbij geeft de camera een irritante pieptoon, ik heb alle geluiden al afgezet maar toch blijft dit geluidje weet iemand waar ik dit kan uitzetten, ik kan bijna geen spontane foto´s nemen want iedereen weet wanneer ik een foto ga nemen!!!

Hans W. 26-05-2007

Bewust overgestapt van de Ixus 50 naar de Ixus 850 IS en nog geen seconde spijt gehad. Het toestel is bijzonder goed te noemen (voor een compact camera en het soort lens). Met name bij gebruik met weinig licht (en geen flits) geeft deze camera een erg goed resultaat door de image stabilizer. Maar ook de groothoeklens is een leuke bijkomstigheid. De kleur en scherpte van de foto's zijn goed. Het gebruikersgemak van dit toestel is erg hoog, de menu's en functies zijn erg helder.

Enige minpuntje ten opzichte van de Ixus 50 vind ik de behuizing en afwerking van dit toestel. Met name bij het klepje van de batterij zit veel speling (wanneer geopend) en de afwerking bij het lcd scherm is minder (doordat er iets ruimte tussen het lcd scherm en de behuizing zit, waarin stof en vuil zich kan verzamelen). Desalniettemin zijn de minpunten dusdanig klein ten opzichte van de kwaliteiten van deze camera, dat ik geen seconde spijt heb.

chriskeart 24-05-2007

Super camera we zijn erg tevreden , hebben de ixus850 IS nu een paar weken zowel beeld kwaliteit en zuiverheid van de fotos,als eenvoud in bediening, zijn fantastisch , echt een aanrader.Heb al heel veel toestelletjes gebrobeerd en gehad.
Is ook leuk :als je het toestelletje draait gaat de gemaakte foto automatish in de juiste richting staan ,de panorama functie is ook een leuk hebbeding, prijs kwaliteit zeker de moeite waard.Heb voordien een parasonic , lumix gehad die heel veel ruis had en waarvan de fotos echt troebel waren . geef mij maar de ixus van canon !!

Eric van E. 23-05-2007

Heb de IXUS850 op 15/03/2007 aangeschaft. Inmiddels heb ik er al 1200 foto's en 30 filmpjes mee gemaakt. Zeer mooi toestel en zeer goede kwaliteit foto's en filmpjes. Wat mij de doorslag heeft gegeven is de groothoeklens. Ik heb er een 2GB sd-kaartje bijgekocht (17,00). Ik heb de beste kwaliteit foto's ingesteld (superfijn) en je kunt er dan 647 op dit kaartje kwijt. Ook het wegschrijven van de foto gaat snel. Echt een aanrader !

aaip 15-05-2007

Deze camera gekocht als vervanging van mijn oude IXUS 400. De camera dient als aanvulling op het gebruik van mijn Canon EOS 20d. Belangrijkste criteria zijn: compactheid, groothoeklens, snelheid, image stabilization.
Ervaringen tot op heden: groothoek is fijn, maar geeft zoals te verwachten was wel enig tonvormige vertekening; levensduur batterij is beter dan verwacht (meer dan 350 foto's op de standaard batterij); klepjes van USB-aansluiting en batterij-compartiment lijken kwetsbaarder dan ze in de praktijk blijken te zijn (is volgens mij gevolg van compacte bouw waardoor alles klein en priegelig moet worden uitgevoerd); zoom zou wat mij betreft kleinere stappen mogen hebben.

vi 29-04-2007

Na lang wikken en wegen voor deze gegaan, mede door reviews hier en elders. Wilde ter vervanging van Kodak DX7440 kleine P&S camera met snellere opslag. Bevalt prima, maar ben nog niet verder gegaan dan foto's in Auto-stand, zonder gebruik handleiding.
De mogelijkheden zijn voor mij ruim voldoende.
Enige nadeeltjes zijn vingers en vlekjes op lcd-scherm (misschien folietje aanbrengen) en vingers op glimmend deel naast lens, maar da's meer een kwestie van wennen aan anders vasthouden.
Mocht ik tijdens verder gebruik op negatieve zaken stuiten dan meld ik dat.

Rotaderp28 04-04-2007

Gisteren heeft mijn vrouw de Canon 850 IS binnengekregen.

wat een ongelooflijk scherpe foto's maakt dit toestel, tevens is hij supersnel en lekker licht.

gister ook getest in een compleet donkere ruimte.
beeldscherm ( zoeker ) word wel traag en veel ruis maar de foto's blijven verbazend scherp met de flits!
( binnenshuis ) terwijl dat toch als een van de nadelen word bestempeld van deze camera.

duurzaamheid kan ik nog niks over zeggen, het klepje waar de usb poort achter zit is erg plastic en fragiel dat hadden ze wel iets beter mogen doen, het klepje waar de memory kaart en accu achter zit is wel redelijk stevig.

het lcd scherm is lekker groot en zeer duidelijk, ook weinig reflectie.

ook een aantal filmpjes gemaakt en die qualiteit is toch wel erg goed voor een fototoestel, het geluid is ook van goede qualiteit.

lija 22-02-2007

Een week voor mijn bonaire vakantie mijn ixus 850 IS en onderwaterhuisontvangen. Daar ik 90 % van de tijd mijn camera onder water gebruik hierbij mijn opmerkingen, mogelijk bruikbaar voor mede duikers.
de roodfilter instelling werkt perfect, en je kunt inderdaad beter wat foto`s van onderwerpen verder weg maken die normaal met flits niet te corrigeren zijn. Ook verder als 5 meter weg blijven de foto`s duidelijk beter als zonder roodfilter, en met de bijgeleverde software kun je er zeer veel oneffenheden nog mee wegwerken.
De macro functie met flits onder water vind ik in vergelijking tot mijn vroegere ixus V3 tegenvallen. Wat bijzonder tegenvalt is dat de flits zonder het meegeleverde lichtverspreider hulpstuk toch een donkere plek in de re onderhoek blijft geven, maar de flits lijkt in deze stand helemaal wel onvoldoende te werken. Ga je inderdaad in de manual lezen dan staat dit erin, maar vergeleken met de ixus V3 vind ik hem droevig. Gebruik je hem met meegeleverd hulpstuk dan is de flits lijkt het wel zeer centrum gericht en neigt al snel tot overbelichting centraal.
Verder is de bediening van de camera in onderwaterhuis, door de positie van de functie/ set knop, lastig daar je snel met je duim, onbewust, de knop verzet vanSCN functie(waarin onderwaterfilter zit) naar manuel stand (ben je dus je roodfilter weer kwijt).
Daar tijdens mijn vakantie de zoomfunctie overbrenging van mijn onderwaterhuis ook de geest gaf, heb ik heel wat mooie plaatjes gemist.
Zonder zoom en vertrouwend op de software in nederland heb ik daarna toch wel goede foto`s kunnen maken, maar het houd wel in dat je de boel meer moet bewerken.

Bernard Wortelboer 19-02-2007

Zocht een kleine compactcamera welke toch nog mooie foto's kan maken. heb daarnaast een Canon G3. Kwaliteit van de G3 is nog steeds fantastisch, maar deze camera kan er ook wat van. Groot verschil met de G3 is de kleine afdrukvertraging en het veel sneller scherpstellen. Ook de gevoeligheid is veel hoger, maar zoals je kan verwachten met zo'n camera, neemt de ruis dan ook toe. Ik ben zeer tevreden, vooral de extra groot-hoek (tov de ixus900) en de optische images stabilizer maken deze camera voor mij een top product waar ik absoluut nog jaren plezier aan zal hebben.

Kronos 16-02-2007

Heb de Ixus 850 IS gekocht om zijn kwaliteit, tenminste dat dacht ik.

Heb de camera na 7 dagen terug gebracht omdat ik absoluut niet te vreden was over de beeld kwaliteit. Beeld zonder enige vergoting op het beeldscherm van de pc zijn oke. Zoom ik op de pc in op de foto is er erg veel ruis en verkleuring te zien (blauwe vlekken op bv grijze vlakken). Snelheid en diverse instel optie's zijn meer dan prima. Jammer dat de beeld kwaliteit zo erg is tegen gevallen. Heb de camera in alle mogelijke instel optie's binnen en buiten geprobeerd maar kom gewoon niet tot het gewenste komen.

Leuke camera voor kleine kiekjes maar vergroot ze niet!

gpq361a 31-01-2007

Prachtig toestel: compact, mooi, groot en helder scherm, licht en daarbovenop de beste beeldkwaliteit, en dat ook bij lage belichtingssterktes. Door de stabilisator en de goede ISO gevoeligheid hoef je de flitser slechts in te schakelen wanneer het echt donker is. Aangezien het gros van mijn foto's van op feestjes is, is dit een enorme meerwaarde. De meeste camera's slagen er vlot in mooie foto's te maken als er maar voldoende zon is (zoals op zomervakantie) maar van zodra de lux wat daalt, wordt het behelpen. Niet met deze IXUS dus.
Hij start supersnel op, scherpstellen gaat zeer snel (gezichtsherkenning is een leuke gadget maar niet echt nodig) en er zijn voldoende instelmogelijkheden. Diafragma en sluitertijd kan je dan wel niet manueel instellen maar via manuele ISO kan je toch al een en ander forceren. Voor een mooie nachtopname kan je overigens wel de sluitertijd instellen (> 2sec. - statief nodig)
De groothoek van 28mm is ook een echte surplus: vooral ook weer omwille van die veelvuldige binnenopnames. Je krijgt gewoon meer beeld zonder in de muur te moeten stappen.
Enige minpunt tot nu: het klepje dat de USB poort afsluit is slechts via een dun lintje verbonden met het camerahuis. Ik vrees dat dit binnen de kortste keren zal afbreken.

Ron286 10-01-2007

prachtige foto's maar o zo fragile. Na gebruik van 2 weken was mijn toestel
defect. Terug naar de winkel. Bleek er een steentje in het apparaat gesukkeld
te zijn. Hoe is mij een raadsel. Geen garantie meneer. Dat kost u 180 Eurokes.
Met mijn vorige ixus heb ik dit nooit voorgehad. Hij is dus niet zo solide als
hij oogt.

Niek58 06-01-2007

Ik heb de camera gekozen omdat ik het gezeul met grote, logge reflextypes zat
was. Deze camera heeft precies wat ik zoek: optische beeldstabilisatie - die
prima werkt - en een zeer bruikbare 28 - 105 mm lens. Met name groothoek is een
uitzondering voor zo'n compacte camera. Erg veel instellen kun je niet, maar
elke foto lukt en de resultaten zijn die je van Canon mag verwachten: mooie
foto's, goede kleuren, voldoende scherpte. Iets ruis bij hogere ISO-waardes
moet je voor lief nemen, dat hoort bij zo'n kleine CCD. Waardes tot 400 ISO
zijn goed bruikbaar. Ja, op 28 mm is er iets onscherpte in de hoeken, maar ik
los dat op door in breedbeeld te fotograferen: de hoekjes vallen er dan af, en
ik vind het formaat ook nog eens zeer fraai. Voor het overige: mooi design,
lekker vlot en een fraai scherm. Zondermeer een topper in het 'point &
shoot'-segment.

Lex Wensveen 19-12-2006

Een hele goede camera met erg goede prestaties in het donker hoewel de ruis
meer toeneemt naarmate de ISO hoger word dan ik ben gewend bij Canon.
Natuurlijk is het geen F30 (DE camera voor indoor en andere donkere omgevingen)
maar er is zeker niets te klagen.

De gebruiksvriendelijkheid is hoog zoals het hoort bij een Point-and-Shoot
camera, maar toch mis ik de handmatig instelbare sluiterstijd en diafragma wel
een beetje.

De IS ( Image stabilization) werkt erg effectief maar dit is bijna bij alle P&S
camera's overeenkomstig.
Ook de grote hoek is handig.

Kortom, als je een compacte camera zoekt met een grote hoek, goede ISO
prestaties IS dan is dit een goede optie.

Theo M. . 23-10-2006

Over de processor: Die is razendsnel. Ik kom van de Ixus 400 af, waar ik ik ook
erg tevreden mee was. Maar de snelheid waarmee deze camera opstart, klaarstaat
voor de volgende foto (als je al geen uitgebreide serie aan het schieten bent),
en door de gemaakte foto's zoeft als je de toets ingedrukt houdt, is echt heel
snel.
Om de indrukwekkende video's te maken heb je ook zo'n processor nodig. Mooi
werk.
Absolute voordelen van deze mooie camera zijn de geweldige groothoek (De Reden
voor mij om juist deze Ixus te kiezen, want wat heb ik daar lang op gewacht),
de hoge Isowaarde en de IS (die zelfs heel mooi werkt bij die videootjes). Het
schermpje had toch wat kleiner gemogen (vingerafdrukken) en van de winst van
3,1 megapixels t.o.v. mijn oude Ixus ben ik tot nog toe niet onder de indruk.
Ik ben nog bezig het apparaat te ontdekken, en meen de scherpte van de Ixus 400
toch nog een beetje te missen. Leuke nuttige instelmogelijkheden, zoals zoomen
en belichtingscompensatie bij video, een flits die voor zo'n kleine camera heel
aardig is, en mooi uitlicht bij de groothoekstand. De rode ogen was ik al
gewend van mijn vorige Ixus. Het klepje van de accu, wie heeft dit nou weer
uitgevonden; Deze moet met veel liefde en geduld worden geopend, wil je het
niet afgebroken in je hand zien vallen.
Dan is er nog de keuzeknop die je moeizaam terug moet draaien om even naar je
foto te kijken (wat bij de 400 met een schuifje heel wat handiger ging).

Al met toch heel tevreden met deze snelle groothoek in een heel mooi klein
jasje.

Nico... 19-10-2006

Ik heb deze camara nu een week in bezit. Ik ben er erg over te spreken. wat een
geweldig aparaat. groot hoek is ook echt mooi. Filmpjes maken en tijdens filmen
in en uit zoemen!! Mooi scherm. Foto's zijn echt kleur echt!!! De behuizing is
geweldig. Het menu is super snel en overzichtelijk. De camara is eigenlijk in
alles echt snel. Kortom echt een goede aankoop. was al verwend door mijn vorige
camara de Panasonic DMC-FX9. Ook een hele goede camara!!!!!!!!

Bartje74 05-10-2006

Schitterende camera! Maakt prachtige foto's. Heb de camea nu 1 week in bezit.
Al veel aan het vogelen geweest met de diverse instellingen. Heb de camera via
internet besteld. Scheelt ruim 150 euro met de vakhandel.
Al met al een fijne camera met een prachtig design